"Was sagen Sie?" Korte cursus Zakelijk Duits
17 sep, 3, 10 en 15 okt. van 13.00-16.00 uur in Zeist: in 4 dagdelen naar een effectieve binnendienst en meer Duitse klanten
Medewerkers binnendienst, orderverwerkers en sales assistenten vinden telefonisch en e-mail contact met Duitse klanten of leveranciers vaak moeilijk.
Soms gaan ze Duitse bellers zelfs uit de weg. Want ze weten niet welke woorden ze moeten gebruiken. Vaak duren de gesprekken (onnodig) lang of zijn juist te kort door de bocht. Dan ontstaan er zelfs misverstanden. Of Duitse telefoontjes worden doorgesluisd naar collega’s. Medewerkers zijn hierdoor veel tijd kwijt en kunnen niet al uw klanten bedienen. En dat kán uw bedrijf orders kosten.
Bellen met Duitse klanten is makkelijk.
Wat zou het voor de omzet van uw bedrijf betekenen wanneer uw medewerkers in vloeiend en correct Duits de bestellingen kunnen afhandelen?
Training Commercieel Duits helpt hierbij.
Wij bieden je een gestructureerde en tijdbesparende training voor binnendienst-medewerkers die regelmatig in het Duits telefoneren en mailen. De training concentreert zich dan ook op deze twee vaardigheden. De deelnemers leren Duits zonder ingewikkelde naamvallen. Dat levert het bedrijf geld op en maakt het voor de medewerkers weer leuk.
Meedoen aan deze training levert de deelnemers het volgende op:
- Ze handelen gesprekken met de Duitse klanten snel en zelfverzekerd af.
- Ze bevestigen op correcte wijze bestellingen.
- Ze geven voorraad en levertijd moeiteloos door of vragen er zelf naar.
- Ze beantwoorden soepel vragen naar prijzen en prijslijsten, en geven gewijzigde levertijden door.
- Ze handelen eventuele klachten af zonder een collega in te schakelen.
- Ze kunnen de opbeller doorverbinden of doorgeven dat een collega met vakantie of in bespreking is.
- Kortom: ze doen hun werk beter én met plezier.
Programma.
De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 3 uur: Di najaar gepland op 17 sep, 3, 10 en 15 okt van 13.00-16.00 uur in Zeist. Tijdens de training oefenen de cursisten uitgebreid met elkaar en met de Duitse trainer.
- Bijeenkomst 1
In de eerste bijeenkomst maken uw medewerkers kennis met standaard telefoonzinnen, en hoe ze in het Duits bestellingen en levertijden bespreken. - Bijeenkomst 2
In de tweede bijeenkomst oefenen uw medewerkers hoe ze in het Duits vertraagde leveringen, lever- en betalingsvoorwaarden afhandelen. - Bijeenkomst 3
In de derde bijeenkomst leren uw medewerkers hoe ze in het Duits prijzen doorgeven, vragen over facturen beantwoorden en klachten afhandelen. - Bijeenkomst 4
In de vierde bijeenkomst leren uw medewerkers hoe ze correct en efficiënt brieven en e-mails kunnen schrijven. Ze leren de bestaande correspondentieregels kennen en met tekstbouwstenen werken.
Voor wie.
De workshop is geschikt voor beginners en medewerkers die hun kennis willen opfrissen.
Als je niet zeker weet of de training voor jou geschikt is, kun je contact met ons opnemen.
Datum en locatie.
Dit najaar op 17 sep, 3, 10 en 15 okt van 13.00-16.00 uur in Zeist.
Bij groepsgrootte van minimaal 6 mensen kan gestart worden.
Bij een bedrijfsgroep wordt de training op het bedrijf gegeven.
Meld je aan door contact met ons op te nemen.
Of stel een vraag (via 'Contact') aan onze opleider Ruxshin Bischoff.
De deelnemers ontvangen een e-book met talrijke tekstbouwstenen voor de meest voorkomende zakelijke e-mails.
datum | aanmelden | prijs | locatie |
---|
In de bovenstaande beschrijving tref je informatie aan over de datum(s) en locatie(s) van deze opleiding. Het kan ook zijn dat we bezig zijn een (nieuwe) datum/locatie te vinden. Neem contact met ons op voor meer informatie!
Nog niet (precies) gevonden wat je zocht? Schikt de datum of locatie niet helemaal? Neem svp contact met ons op; grote kans dat we iets voor je kunnen betekenen!