LinkedIn voor Bedrijven
Hoe ga je als organisatie met LinkedIn om? Wat betekent LinkedIn voor Marketing, Sales en Human Resources? Hoe sluiten we deze activiteiten op elkaar aan zodat we LinkedIn strategisch inzetten? Kunnen we onze medewerkers vragen om ook online ambassadeur te worden van onze organisatie? En wat betekent dat dan concreet voor marketing en sales? LinkedIn Business coach Floris ten Kate wijst via een modulair programma van 35 uur, verspreid over 1-2 maanden, de weg. Een aantal van uw medewerkers, vanuit diverse businessdisciplines gaat als ‘’verkenners’’ aan de slag. Praktisch, interactief, learning by doing, in een aantal sessies van ca. 2 -3 uur. Met als resultaat borging van LinkedIn kennis binnen de organisatie en daarmee een platform om LinkedIn verder binnen de organisatie uit te rollen.
Modules
1. Introductie en context social media/LinkedIn
interactieve lecture, grotere groep, luisteren en dialoog, 2 uur
Resultaat: deelnemers onderkennen het belang actief of tenminste passief gebruik van LinkedIn als personal branding- en business development tool, voor zowel individu als voor de gehele organisatie.
2. LinkedIn profiel met toegevoegde waarde
workshop aan focusgroep, ca 2-3 uur
- Start professionalisering eigen LinkedIn profiel
- Headline en samenvatting en doorvoeren in gehele profiel
- “Huiswerk”, werken aan je profiel aan de hand van compacte handleiding (pdf)
Resultaat: deelnemers kennen nu de waarde van LinkedIn voor zich zelf en de organisatie
3. LinkedIn profiel optimaliseren en hands on aan de slag met LinkedIn
workshop aan focusgroep, ca 2-3 uur
- Check op “huiswerk”
- LinkedIn, hoe ga je daarmee om
- Tips&Tricks en hands on aan de slag
- Nieuws delen, Slideshare, presentaties en filmpjes
- LinkedIn Groups, Company- en Showcasepagina’s
Resultaat: deelnemers kennen de mogelijkheden van LinkedIn en weten die toe te passen
4. LinkedIn marketing
workshop aan focusgroep, ca 2-3 uur
- Benoem je doelgroep
- Vind de juiste personen
- Luisteren/monitoren
- Waarin is hij/zijn zij geïnteresseerd
- Hoe deel ik mijn/onze kennis?
- Wie binnen onze eigen organisatie kan mijn doelgroep verder helpen
Resultaat: deelnemers kunnen gericht waarde toevoegen aan hun netwerk via content en dialoog. Ze zijn ‘’de koudwatervrees’’ voorbij en kunnen zelfstandig verantwoord hun netwerk beheren, uitbreiden en leads genereren.
5. Content creatie
workshop aan focusgroep, ca 2-3 uur
- Status updates, curated content, RSS feed
- LinkedIn long-form post
- Bloggen, hoe schrijf je een korte blogpost zonder te ‘’zenden’’
- Hoe kom je aan content?
- Wie zijn je interne en wie je externe bronnen
- Beeldmateriaal
Resultaat: deelnemers weten intern en extern content te vinden, te bewerken, door te zetten in hun netwerk en zelf content te creëren.
6. Social selling en Sales Navigator
workshop aan focusgroep, ca 2-3 uur
- Overzicht van mogelijkheden van Sales Navigator
- Omgaan met Sales Navigator als business development tool
- Zoeken met ‘’Boolean strings’’ om markt in kaart te brengen op persoonsniveau
- Contact maken via toegevoegde waarde met personen binnen Decision Making Unit
- Toepassen in de eigen werksituatie
Resultaat: deelnemers weten het platform LinkedIn in te zetten, relevante personen binnen de DMU te vinden en kansrijke leads te genereren.
7. Organisatie en Tools
workshop aan focusgroep, ca 2-3 uur
- Dashboard voor beter overzicht en luistertool/wat speelt er bij de prospect/klant/markt?
- Vanuit welke organisatie werd onze website bezocht? (externe module)
- Social media, interne organisatie
- Tools voor interne berichtendeling en betere samenwerking
- Content kalender/planner, afstemming op marketing en sales activiteiten
- Interne werkstructuur
- Targeted advertising, gericht op focusgroep adverteren
Voor mogelijkheden en investering: neem contact met ons op.
datum | aanmelden | prijs | locatie |
---|
In de bovenstaande beschrijving tref je informatie aan over de datum(s) en locatie(s) van deze opleiding. Het kan ook zijn dat we bezig zijn een (nieuwe) datum/locatie te vinden. Neem contact met ons op voor meer informatie!
Nog niet (precies) gevonden wat je zocht? Schikt de datum of locatie niet helemaal? Neem svp contact met ons op; grote kans dat we iets voor je kunnen betekenen!